Administracja Osiedla "Sady"
Administracja Osiedla “SADY”
25-536 Kielce
ul. Wojewódzka 2
e-mail: sady@ksm.pl
Kierownik administracji
Małgorzata Lisowska
Tel. 041 34-16-530
Dziennik zgłoszeń tel. tel. 41 34-16-520
telefon dyżurny po godz. pracy Administracji:
41 34-16-800
Godziny pracy administracji:
poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek:
od 700 do 1500
dyżury II i IV wtorek miesiąca:
7.oo – 17.oo
Godziny pracy konserwatorów
dni powszednie: od 700 do 1900
ZGŁASZANIE AWARII
W ramach dyżuru pogotowia technicznego Kieleckiej Spółdzielni Mieszkaniowej usługi są realizowane w dni powszednie od poniedziałku do piątku od godziny 1900 do godz. 700 rano dnia kolejnego oraz całodobowo w soboty, niedziele, święta i dni wolne od pracy.
POGOTOWIE TECHNICZNE – tel. 505 102 808
Do Administracji Osiedla należy zgłaszać wszystkie sprawy dotyczące naruszania Regulaminu użytkowania lokali mieszkalnych i porządku domowego oraz stanu technicznego mieszkania, budynku i terenu osiedla.
Członkowie Rady Osiedla “Sady” pełnią dyżury w siedzibie administracji w każdy IV wtorek miesiąca od 1600 do 1700
Do podstawowych zadań Administracji Osiedla należą sprawy z zakresu działalności eksploatacyjnej zasobów mieszkaniowych i terenów zielonych oraz wykonanie remontów i konserwacji budynków, pomieszczeń ogólnego użytku, urządzeń i instalacji technicznych.
W szczególności do Administracji Osiedla należy:
- Rejestrowanie przyjmowanych zleceń na dokonanie napraw w mieszkaniach i na budynkach;
- Utrzymanie należytego stanu technicznego budynków i placów zabaw gwarantującego spełnienie ich funkcji, jak również estetyczny wygląd;
- Utrzymanie ławek, koszy i ogrodzeń w stanie gwarantującym czysty i estetyczny wygląd;
- Utrzymanie w odpowiednim stanie sanitarnym pojemników do gromadzenia odpadów stałych;
- Oczyszczanie ze śniegu, lodu, błota i innych zanieczyszczeń chodników;
- Wymiana piasku w piaskownicach na placach zabaw;
- Koszenie trawy, grabienie liści i utrzymywanie terenów zielonych we właściwym stanie estetycznym i sanitarnym;
- Rejestracja ilości osób zamieszkujących pod oznaczonym adresem;
- W przypadku naruszenia przez mieszkańców przepisów porządkowych przekazywanie spraw udokumentowanych do służb Straży Miejskiej lub Policji wg kompetencji;
- Wykonywanie dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacji w budynkach;
- Utrzymanie czystości i porządku na osiedlu oraz odpowiedniego stanu nawierzchni chodników i ulic wewnątrz osiedlowych;
- Współpraca z Przedsiębiorstwem Oczyszczania, Przedsiębiorstwem Gospodarowania Odpadami, Rejonowym Przedsiębiorstwem Zieleni oraz innymi firmami, które zgodnie ze swym zakresem pracują przy utrzymywaniu czystości i estetycznego wyglądu osiedla;
- Prowadzenie działań profilaktycznych w celu eliminacji zagrożeń pożarowych;
- Dokonywanie okresowych przeglądów stanu technicznego zasobów mieszkaniowych;
- Wykonywanie konserwacji i drobnych napraw części wspólnych instalacji elektrycznej, gazowej, wodno – kanalizacyjnej;
- Wykonywanie napraw:
- nawierzchni ciągów pieszych,
- renowacji terenów zielonych,
- placów zabaw,
- stolarki i ślusarki okiennej oraz drzwiowej na klatkach schodowych;
- Dokonywanie odczytów wodomierzy głównych i indywidualnych oraz rozliczenia zużycia wody;
- Prowadzenie pełnej dokumentacji związanej z wymianą stolarki okiennej:
- Przyjmowanie wniosków o wymianę stolarki okiennej i rejestrowanie ich w bazie oczekujących na wymianę stolarki okiennej zgodnie z kolejnością daty zgłoszenia.
- Ocena stanu technicznego stolarki okiennej w mieszkaniach.
- W przypadku złożenia deklaracji o wymianie stolarki okiennej za własne środki przez zainteresowanego, wydanie zgody i podanie warunków jakim powinna odpowiadać wymieniona stolarka oraz sposób refundacji środków.
- Dokonuje komisyjnego odbioru wymienionej stolarki okiennej.
- Dokonywanie okresowych przeglądów instalacji elektrycznej i wodno – kanalizacyjnej przez konserwatorów;
- Przeprowadzanie okresowych przeglądów stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej obiektów budowlanych;
- Przygotowanie na podstawie przeglądów zasobów mieszkaniowych zakresu rzeczowego planu remontów i sporządzanie harmonogramów robót obligatoryjnych;
- Uczestniczenie w procesie realizacji robót remontowych wg zatwierdzonego na dany rok planu remontów Osiedla począwszy od przekazania placu budowy do odbioru tych robót przy udziale przedstawiciela Rady Osiedla;
- Organizowanie i uczestniczenie w odbiorach gwarancyjnych i pogwarancyjnych;
- Prowadzenie ewidencji wodomierzy indywidualnych, sporządzanie z członkami umów dotyczących rozliczenia zużycia wody wg wskazań wodomierza;
- Rejestracja odczytów stanów liczników poboru energii elektrycznej i wody oraz sporządzanie kwartalnych analiz zużycia energii elektrycznej;
- W ramach usług odpłatnych:
- wykonywanie prac hydraulicznych: przetkania i uszczelnienia instalacji wod. – kan. w mieszkaniach, montaż i wymiana wodomierzy indywidualnych,
- naprawy instalacji elektrycznej wewnętrznej w mieszkaniach,
- wykonywanie innych drobnych prac ślusarskich, stolarskich, murarskich na zlecenie mieszkańców.
Ilość budynków – 17
Ilość klatek schodowych – 104
Ilość mieszkań – 1896
Ilość mieszkańców – ok. 3500
Ilość lokali użytkowych – 58
Ilość garaży – 10
Powierzchnia użytkowa mieszkań – 87428,46 m2
Powierzchnia użytkowa lokali – 5686 m2
Powierzchnia osiedla – 163703 m2
Uchwałą nr 34/2001 Zebrania Przedstawicieli Członków Kieleckiej Spółdzielni Mieszkaniowej teren osiedla został podzielony na nieruchomości:
– budynkowe
- Jesionowa 11, Dębowa 2
- Jarzębinowa 4, 6
- Wiosenna 10
- Wiosenna 1
- Wiosenna 3, 5, 7
- Pocieszka 5, Wiosenna 2
- Nowowiejska 5
- Warszawska 47
- Nowowiejska 22, 24
- Nowowiejska 15
- Warszawska 5
– na potrzeby własne Spółdzielni
- Wojewódzka 18 zaplecze ADM
- Hydrofornia Dębowa 2
– lokale użytkowe wolnostojące
- Wojewódzka 2 pawilon
- Pocieszka 17 pawilon
- Jarzębinowa 3 pawilon
– garażowe
- garaże Przelot
- garaże Warszawska 5